Janusz Gajowiecki - dossier

   
art. plast. Janusz Gajowiecki

   Janusz Gajowiecki tworzy głównie w technice pastelowej. Zajmuje się także grafiką, malarstwem olejnym oraz płaskorzeźbą.

Janusz Gajowiecki o sobie:
   "Urodziłem się i mieszkam w Tucznie - miasteczku z pięknymi zabytkami, położonym wśród urokliwych jezior i lasów w północno-zachodniej Polsce. Przygodę ze sztuką rozpocząłem dzięki kontaktom z artystami plastykami w rodzinnym regionie oraz studiom na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku konserwatorstwo i muzealnictwo. Wiedzę o sztuce Głównym tematem moich prac jest Francja. Kraj ten zafascynował mnie bardzo i postanowiłem poznać go osobiście. Po raz pierwszy zmysłowość, urok, gościnność i serdeczność mieszkańców Francji poznałem na początku lat dziewięćdziesiątych. Od tej pory powracam tam wielokrotnie próbując oddać jej czar w swoich pracach. W podróżach po Francji poznałem jej południową i środkową część. Barwy i światło południa, jego egzotyka, bujne i soczyste kolory Burgundii, poprzez które pragnę przekazać radość i umiłowanie życia, wybuchają tu na każdym kroku. Mam tu wielu przyjaciół, dzięki którym czuję się szczególnie związany z Burgundią."

Wystawy:
  • Wystawa w PDK w Pile (2004);
  • Wystawa w BWA w Pile (2005);
  • Wystawa zbiorowa w Galerii w Tucznie (2014);
  • Okazjonalne wystawy we Francji w Beaune i Dijon.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz